tisdag 12 juni 2012

Gamla symaskiner

Oj, nu har det visst gått några dagar sen jag bloggade, har haft problem med kameran och inte fått upp några bloggbilder. Ska försöka blogga åtminstone 3 dagar i veckan har jag ju tänkt. Måste få upp någon slags struktur på det här men jag provar mig fram lite så här i början.

Mitt viktigaste verktyg i mitt arbete är förstås symaskinen, jag har tre stycken symaskiner, två "vanliga" och en overlock. Men snygga är de ju inte utan mer fula schabrak. Gamla symaskiner däremot är väldigt estetiskt vackra i mina ögon så jag ritade helt enkelt ett mönster och sydde några stycken. De är tillverkade i svart linne, jag gjorde två olika storlekar och de finns att köpa och se i butiken.
                                                                      



Imorgon ska jag visa något annat jag sytt.
Ha en bra dag!
Kram Eva

3 kommentarer:

nytt o nött sa...

Symaskinerna är jättefina. Själv har jag ett gammalt symaskinsbord i hallen som blickfång. Och tyvärr går det inte att fälla upp symaskinen som finns därinne. Där kanske det skulle passa med en av dina? Det ska jag ta och fundera lite på. Jag kan ju alltid önska mig en när jag fyller! (I augusti.) / Ica

nytt o nött sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Eva Ahlström sa...

Det blir väl kanon :) /Eva