torsdag 9 augusti 2012

En liten hylla!

När jag var barn i början på 80-talet så skulle alla ha en prylhylla. Ni vet en sån där med små fack där man samlade små glas och porslinsfigurer. Jag fick för mig att jag skulle ha min hylla hjärtformad och ritade hur den skulle se ut. Min snälla och händiga Pappa tillverkade den sen åt mig. Jag hade hyllan i flera år på väggen i mitt rum tills jag blev tonåring och prylhyllor blev ute. För ett par år sedan så hittade min dotter hjärtehyllan på vinden hos mina föräldrar så nu hänger den i hennes rum, fylld med små figurer hon samlat på sig.
 Och jag har en ny prylhylla.




 Hyllan är från Hantverksgården och jag har fyllt den med gamla spetsar, de flesta från min Mormor, några urtavlor och lite annat som jag tycker om....


Ett par närbilder av hyllan.


Idag firar vi vår dotter som fyller 11 år. 
Tiden går så snabbt nyss fyllde hon ju 1 år och fick en sandlåda.
Idag fick hon en ny mobil.
Liten blir stor och det är inga leksaker i paketen längre.
Ikväll har hon bestämt att vi ska åka in till stan och äta Kinamat.

Ha en härlig torsdag!

Eva


Inga kommentarer: