lördag 4 augusti 2012

Linnevepor


Idag visar jag några vepor i linne som jag gjort.

Jag använder riktigt grovt linne som jag beställt från utlandet.
Linnet klipps alldeles trådrakt och fransas i kanterna.
Därefter läggs de slätt på plast och målas med antikvit färg som blandats med 
vatten och lite tapetklister (för stadgan) 
När de torkat så trycker jag en bokstav i taget.
Och så sätter jag öljetter i hörnen att hänga dem i.




Vet ni att idag började jag med att skissa på julen och så tillverkade 
jag de första tomtemönstren. 
Kanske kan tyckas tidigt men det är faktiskt senare än vanligt.
Förra året började jag i juli men vi har fått så många beställningar
på bla.bröllop- och doppresenter så jag har inte hunnit förrän nu.
När jag börjar räkna veckorna så har jag faktiskt bara 8 veckor
kvar tills tillverkningen måste vara så gott som klart
 och till jul säljer vi MÅNGA tomtar och änglar.

Ha det gott!
Eva





Inga kommentarer: