måndag 29 oktober 2012

Tomtar!

Olika sorters tomtar har jag tillverkat under hösten. Idag visar jag en glimt av två olika sorter. Som ni som följt bloggen eller varit på Hantverksgården vet så arbetar jag mest med textil och då helst i favoritmaterialen lin och ull men använder ofta trä som stomme till olika figurer.


Runda små tomtar med sand i fötterna så står de stadigt, metalltråd som armar, vadmal i byxor, strumpor och luva, lingarn som skägg, stickad bomull till tröjan och linne till det lilla huvudet, stommen i trä och frigolit. Det blev många olika material i den här runda tomten.


Lååånga tomtar har det blivit även i år. Det syns inte på bilden men den här tomten har 90 cm långa ben.


Imorgon visar jag några tomteflickor jag tillverkat.

Ha en bra dag!

Kram
Eva

Inga kommentarer: