onsdag 20 november 2013

Inspiration till advent!

I butiken har jag gjort lite olika advent-arrangemang som inspiration. Ni som varit på hantverksgården har nog märkt att mossa och naturliga dekorationer ligger mig varmt om hjärtat.
Här har jag använt skål av återvunnen oljetunna 215 kr, 4 stycken ljushållare 35 kr styck, Svart vaxat papper,(vilken är en efterlängtad nyhet i butiken) 25 kr, Kanelbuntar 8 kr, torkad lime, blodapelsin och äppleskivor 3för10 kr,renhuvud 25 kr korta ljus 5 kr och mossa. Allt finns på Hantverksgården.
Stora stjärnor att dekorera är även fina att tex ha nötter i. Stjärnfat 185 kr, vaxat papper i botten för att skydda fatet och så tycker jag att det är snyggt att det sticker fram runt kanterna 20 kr, småkrukor 30 kr de sätter jag ner ljusen i och häller i sand runtom så står ljusen bra och säkert. Nedanför ser ni hur det kan se ut färdigt...
Spetsljus i tre olika storlekar, 45, 55 och 65 kr, Tovat ullband om hyacinterna 18 kr metern.
Har en idè hur vår egen adventsljusstake ska se ut i år. Måste leta upp en lämplig bräda i någon av våra bodar och så ska jag ut i skogen och plocka mossa... Visar er när den är klar :)!

Kram
Eva

Öppettider
ons, tor, fre 14-18
lör, sön 11-15

Inga kommentarer: