torsdag 12 december 2013

Hantverksgårdens julkollektion!

Har lovat att visa bilder så här är en del av årets julkollektion som jag tillverkar själv!


Snötomten, ladugårdstomten och skogstomten fick jag inspirationen till när vi efter förra julen såg De fem legenderna där nissarna i filmen är strutformade i helkroppsdräkt. Min variant har fått skägg från vårat får Vera och dräkten är i vadmal.



Små änglar och tomte. I linne och stomme i trä.



Julänglar...



...Och juliga änglavakter.



Nissar med ballongbyxor. I linne och fötter med grov sand så de står stadigt.



Sist en Lucia. Använde samma mönster som jag tillverkade till Nissarna men hon fick förstås en luciadräkt istället.

Ledbergstomtarna som också är en del av kollektionen har jag redan visat och finns i tidigare inlägg. Jag har även sytt upp en del kuddar, smådukar, lyckoänglar fler tomtar och annat som finns i butiken.

Kram
Eva

Inga kommentarer: