måndag 23 juli 2012

Mormors vaxböcker

Efter min Mormor fick jag hennes recept som hon samlat och skrivit ner genom åren i en bunt vaxböcker. Recepten är nerskrivna i den ordning hon fick/hittade dem så det är inte lätt att hitta det man söker utan kakrecept står bredvid hur man lutar fisk osv. Böckerna är nästan som en dagbok och i periferin kan man hitta nummer som tog mig ett tag att lista ut vad det var men jag kom till sist på att det är sidor till text-TV som hon skrivit ner på 80-talet. Även namn och några telefonnummer har jag hittat.



Min Mormor älskade att baka och laga mat. Det här är förstås en guldgruva och ett fantastiskt minne att ha fått ärva och böckerna betyder mycket för mig. Alltid hittar jag något nytt när jag tittar i dem och bara att ha hennes handstil, som jag beundrade så mycket som barn, skrivet är ju guld värt.




Böckerna kom fram igen när vi skulle ta kort till tävlingen som du kan läsa om i föregående inlägg. Fram till lördag kan du vara med.

Ha en bra dag och var rädda om dem ni står nära

KRAM
Eva

Inga kommentarer: