torsdag 29 november 2012

Skridskor!


En bunt med skridskor har jag tillverkat till julbutiken. Vita, svarta och naturlinne med olika metallfärger på spännen och snören. Medarna är av elefanttråd som bundits fast. Säljs i par.

Idag har jag äntligen hunnit fixa lite adventstämning inne i huset, hade hjälp i butiken så kunde jag springa lite fram och tillbaka och fixa och städa. Så skönt! :) Annars brukar vi vara sist av alla med att få upp adventstjärnorna och julpynta. Både jag och min man jobbar ju 7 dagar i veckan hela november och december fram till jul, eftersom han även hjälper till i Hantverksgården hela helgerna och har ett annat jobb på vardagarna. Så så mycket annat blir inte gjort här.

På söndag 1:a advent  har vi förutom våra julkladdkakor och de andra kakorna även saffransbröd i ny kul form i cafèt. Även pepparkakspysselkit till barnen är nytt i cafèt.

 God natt!
Eva


2 kommentarer:

Sara och Mr T sa...

Hej Eva!
Måste fråga dig om den hela torkade limen du säljer i butiken. Torkar du den själv och i så fall hur? Snittar du limen djupt och torkar i ugn?

Kram Sara

Eva Ahlström sa...

Hej Sara!
Jag har inte torkat limen själv utan köpt in den. Vet inte hur de gör för att den ska hålla sig så grön och fin. Glycerin kanske?! När man torkar själv brukar färgerna blekna en del men det tycker jag kan vara fint det också, lite vintage så där... Kram Eva