fredag 19 juli 2013

Fortsättning på Köpenhamn!

Här kommer fortsättningen på Köpenhamnsresan. Min favoritstad som vi försöker besöka så ofta vi kan. Resten av familjen är inte lika fanatiska inredningsfreak som mig men några ställen fick jag med dem till även denna gång.

Ett snabbkik på Royal copenhagen. Ligger på Ströget.


Bredvid Royal Copenhagen ligger mysiga Royal smushi café.




Även Systrarna gröne ligger på Ströget. Både inredning och en del pyssel till bra priser.



Plint har mycket på liten yta. Ligger på Köpmagergade ett stenkast från Ströget.



Fina kuddar på Plint.



Även Lisbeth Dahl ligger på Köpmagergade. De har också två butiker på Tivoli.


Fortsätter man på Köpmagergade så kommer man till norreport. Ett besök i saluhallen är nästan ett måste.


3 år gammal ost. Den luktade som det ser ut...


Saluhallen är uppdelad i två hus. Här finns både fika och mat.



På svaertegade ligger Odd Mollys fina butik.



Sommersko var en ny bekantskap. Här åt vi god brunch. Ligger på kronprinsensgade i närheten av Odd Molly. Mitt emot ligger stans äldsta tehandel AC Perch från 1835, inredningen ser ut att vara original.  


På Notre dame hittar man alltid något. Ligger på Norregade.




Och till sist min personliga favorit Rue verte som ligger på Ny Östergade. 



De har även ett mysigt cafè.
Hittade inte bilderna jag tog ifrån Rue Verte har försvunnit på nåt konstigt sätt, så de två sista bilderna har jag lånat...

Det var allt från Köpenhamn för denna gången.

Kram
Eva




Inga kommentarer: