torsdag 13 september 2012

Inreda med betong!

Innan jag öppnade Hantverksgården så hade jag en tanke om att jag skulle gjuta betongsaker också att sälja. Jag gick tom. två terminer betongkurs hos det isländska konstnärsparet Shita i slutet av 90-talet. På www.shita.se kan du se deras fantastiska konst i konstbetong. Men det där att hinna allt man vill går ju inte alltid.
 Jag är så glad att jag träffade Marie på en Hantverksmarknad några månader efter vi öppnade butiken, då hon och hennes moster stod och sålde underbara saker gjutna i finbetong på marknaden.  Det gick knappt att komma fram till dem då det var knökfullt med folk runt deras bord. Att gjuta inredningsaker i betong var inte så vanligt och de stack ut från mängden av olika konsthantverk.
 Så sedan dess är min fina vän Maries betong en självklar del av Hantverksgården.


Lyktor,tavlor, fat ,krukor och brickor i finbetong.....


....och så ett bord

Allt tillverkat av Marie Johansson

Ha det gott!
Kraam
Eva



1 kommentar:

Mats sa...

Jaa det är fina grejor, Fast det där bordet har ju någon varit lite behjälplig med... Fast dina alster är ju i en egen division.