tisdag 18 december 2012

Ljusmanschetter av värmeljushållare!

 I butiken använder vi massor av värmeljus och då blir det även mängder av värmeljushållare över. Dessa lägger vi vanligen i återvinningen men de är faktiskt roliga att återvinna till något annat också. Metallen i dem är så tunn så den går att klippa med vanlig sax och enkelt klipper man ut tex. stjärnor och hjärtan att dekorera med, kanske hänga i en liten gran.
 Jag har tillverkat några ljusmanchetter av några. Den högra på bilden klippte jag jack med ett par millimeters mellanrum runt om och plattade till sen är det bara att sätta ett ljus mitt på metallen och rita runt om med en vattenfast tusch och klippa runt strecket. Den vänstra klippte jag jack runtom så det bildas spetsar som en stjärna. På varje udd gjorde jag hål med syl, det är så tunt så det är bara att trycka till. Pärlor med trädd ståltråd i som jag nöp fast i sylhålet och vek till uddarna lite. Väldigt enkelt och snabbgjort julpyssel.





Hade rekordmånga, nästan tusen besökare på en dag efter förra inlägget om saffrans och vitchokladkladdkakan. Får nog hitta på lite mer recept att lägga ut tror jag. :) I nästa inlägg kommer iallafall receptet på pepparkaks och chokladkladdkakan.

Nu säger jag godnatt!

Kram
Eva

Inga kommentarer: