måndag 26 november 2012

En naturlig jul!

Det är så fint med den naturliga trenden, framförallt till jul, att plocka in lite från naturen- grenar, kottar, mossa, lava, nötter, röda äpplen, apelsiner med kryddnejlikor, gran och enris. Lägg till lite ljus i olika former, mer behövs faktiskt inte för att skapa en härlig julstämning.
Äpplen, apelsiner, citroner och lime är inte svårt att torka själv:
 Skär tunna skivor av frukten och lägg på bakpapperklädd plåt i ett lager (de får inte ligga på varandra), in i ugnen på 75 grader i ett par timmar.
Fint i adventstaken, i kransar, med band runt en vas eller lykta och i olika julgrupper eller trä upp på snöre och ha som girlang........



Nästa julpyssel som kommer tänkte jag visa lite olika adventsljusstakar jag dekorerat med bla torkade äpplen och lime. 
Jag hoppas hinna klart vårt eget adventljussarrangemang som ska stå på vårt matsalsbord imorgon så jag kan visa den också.

Idag ska här tillverkas fler Ledbergstomtar igen. De går åt i rasande takt. :)

Vi ses!
Kram
Eva

Ps: Kolla Satus blogg http://satupyssel.blogspot.se/2012/11/advent.html där hon tillverkat ett jättefint kopp och skåltorn efter att läst mitt blogginlägg om det. Åååh så kul att kunnat inspirerat någon. :) 

2 kommentarer:

Lilla Källängen sa...

Men oj så mycket fint du har på din sida, massor med inspiration!
Bra tips att använda mycket från naturen..det är så passande till julen tycker jag och så fint det blir.
Ha det gott
kram Anneli

Satu Pysselblogg ! sa...

Tack Eva! ;-)

Kram Satu