fredag 23 november 2012

Jul På Flaska!

Vi började med baksatser på flaska tidigare i år, något som visat sig väldigt populärt bland våra besökare. Till julbutiken har jag tagit fram några fler olika varianter. Förutom att det ska vara gott med bra, naturliga  ingredienser och lätt att baka vill jag att det ska vara snyggt visuellt i flaskan. Så jag har provat mig fram med olika recept, där jag i vanlig ordning trixar och byter lite med dem så de blir våra egna recept och det tar tid att få det, vad jag tycker, perfekta receptet för våra flaskor. Här är några varianter vi är stolta över:


Knäckebröd På Flaska har vi haft några månader. Julknäckebröd På Flaska är nytt för Julbutiken.


Mandel o pepparkaksskorpor och så pepparkakssnitt på Flaska.
Pepparkakssnitten har vi även i vårt lilla cafè.


Godiskaka På Flaska och Mississippi Mud Cake (på östgötskt vis) På Flaska.

Hur man bakar dem står förstås på flaskan.


Sen har vi vår egen goda blandning av Pepparkakskrydda som inte är i flaska utan i påse. :)
Går att använda i sockerkaka, muffins, kladdkaka, varm choklad, kaffedrinken, julgodiset osv...
och förstås i pepparkakorna, recept på pepparkakor finns på påsen.

Nu är det helgens bakning av kladdkakor som gäller här innan öppning.

Trevlig fredag hörni! :)

Kram
Eva




Inga kommentarer: