torsdag 30 maj 2013

Rösta på min katt!

Vet Ni, jag är så glad och kunde nästan inte sova inatt! Anledningen är att jag gått till final i Härligt hemma/ Aftonbladets tävling där man kan vinna en symaskin.
Jag brukar alltid få Aftonbladets bilaga" Härligt hemma" av mina föräldrar och häromveckan hade de en tävling "Sy ett mobilfodral" den utmaningen kunde jag inte motstå, trots att jag inte är någon tävlingsmänniska. Dessutom har jag inget fodral till min mobil så jag funderade ut och sydde vad jag ville ha. Så igår förmiddags fick jag ett mail att jag hade gått till final! :) Superglad minst sagt ringde jag genast mannen och jublade!
Det här är mitt bidrag. Jag tänker mig att det är en maskot att alltid ha med sig, en katt i fickan. :) Ser framför mig hur den kikar upp ur fickan och ringsignalen måste väl vara en jamande katt. :)


En jury har tagit fram finalisterna och nu är det folkets/vännernas tur. Omröstning pågår på Härligt hemma/ Aftonbladets facebook sida. Vill du rösta på mig så klickar du här https://www.facebook.com/photo.php?fbid=575518325804607&set=a.575518149137958.1073741830.533621826660924&type=3&theater
Så kommer du till min tävlingsbild och röstar genom att trycka på gilla. Där kan du även se de andra bidragen.

Jag använde grå vadmal och broderade med lingarn, nosen har jag gjort i lera.
Morrhår och klor är också lingarn som jag målat för att de ska bli lite stela.
 Munnen som också är öppningen är som ni ser en dragkedja.

Jag hade först tänkt att behålla mobilkissen själv men tänker lotta ut den istället. Alla som röstar på mitt bidrag och gillar Hantverksgården på facebook är med i lottningen!
Det skulle förstås vara så roligt att vinna symaskinen. Gör jag det bjuder jag på tårtkalas på Hantverksgården dagen efter! :)

Håller tummar och tår!
<3
Eva

2 kommentarer:

Sanna - My Blueberry House sa...

Vad roligt! Grattis! Söt kisse. Jag går in och röstar på dig, hoppas du vinner symaskinen.

Kram Sanna

Eva Ahlström sa...

Tack Sanna!:)